-COSMOPOLİTAN DERGİSİ ANALİZİ-

‘ASLINDA COSMOPOLİTAN DERGİSİ…’

               63 ülkede 20 dilde yayımlanan Cosmopolitan, dünyanın en çok satan kadın dergisi olma özelliğini yıllardır koruyor. Cosmopolitan dergisinin büyük bir marka olarak bir çok ülkede web sitesi bunumaktadır. Resmi sitesinde trendyol, wallstreet dil okulları ve slerasil reklamları bulunmasıyla birlikte türekiye sitesinde reklam bulunmamaktadır. Bize ulaşın kısmı bulunmaktadır. Mail, mesaj yoluyla ulaşabileceğimiz gibi telefonla ulaşabileceğimiz bir çağrı merkezi numarasıda bulunmaktadır. adres belirtilmemiştir. Resmi sayfasında site haritası mevcutken türkiye sayfasında  küçük bi şerit halinde içindekiler bölümü bulunmaktadır.  Zaten 2 sayfaya baktığımız zaman etkinlik , paylaşım ve konu başlıkları olarak türkiye sayfası sönük kalmıştır. Resmi sayfasının kalabalık görüntüsü altında site haritası şartken; türkiye sayfasında site haritasına gerek yoktur. Herşey görülebilir derecede açık ve nettir. Resmi sayfası biraz kalabalık ve göz yorucu, fazla doludur. Web sitesine üyelik girişi bulunmamaktadır. Dergi aboneliği hakkında bilgi verilmiştir. Resmi sitesinde  ve Türkiye sitesinde de kurum hakkında butun bilgiler verilmiş, bir künye oluşturulmuştur. Web sitesinde sosyal sorumluluk projesi bilgisine rastlamadım.  Kendine güvenen, eğlenceli, özgür ruhlu, kendi ayakları üzerinde durabilen, dünyayı hafife alan genç kadınlara hitap eden Cosmopolitan’da, güzellik ve moda dünyasındaki son trendler, sağlık ve estetik haberleri, kariyer sahibi kadınlarla ve gündem yaratan ünlülerle röportajlar, gezi yazıları her ay geniş bir şekilde yer alıyor. Her iki sitede de reklam başvuru bulunmaktadır. Türkiye sitesinin abonelik bölümünde bulunur.  Resmi sitesi ingilizcedir ama Türkiye sitesinin ingilizce versiyonu bulunmamaktadır. Fakat çoğu dilde sitesi bulunduğu için bu bşr dezavantaj değildir. Resmi sitesinde facebook ve twitter sayfalarıyla bağlantı varken türkiye sitesinde bu konu hakkında bir bilgi verilmemiştir. Ama facebook sayfasında cosmopolitanı araştırdığımız zaman yaklaşık 3.000 kişinin beğendiği ve bizi cosmopolitan türkiye sayfasına yönlendiren bir link bulunmaktadır. Sosyal medyaya daha fazla önem verilmesi gerektiğini ve siteye bu bağlantıları koyması gerektiğini düşünüyorum. Günümüzde sosyal medya en iyi reklam aracı olmakla beraber; çok kullanıldığı için çok insana ulaşılmasını sağlar.resmi sitesinde iş başvurusu varken, türkiye sitesinde bulunmamaktadır. Ama mesaj veya mail yoluyla talep edilebilir. Web sitesinde fan sayfası bulunmamaktadır. Web sitesinde site içi arama bulunmamaktadır. Site düzeni bu konuda yetersiz. Kullanıcıların zolanmasını önlemek, kolay erişimini sağlamak; kendi prestijleri açısından yararlıdır. Web sitesinde sık sorulan sorular bulunmamakadır. Sadece abonelik bölümünde dergi aboneliği hakkında sık sorulan sorular bulunmaktadır. bu da dergiyi sadece kar amacı güden bir kurulus konumuna sokmuştur. Web sitesinde tek soruluk anketler bulunmaktadır. Web sitesinde iphone ve ipad uygulaması hakkında bir bilgi verilmediği halde; cosmopolitan dergisine appstore da bulunan dergiler uygulamasını indirip ulaşabiliriz. Bu bilgilerin verilmesi, sitenin yararlılığı açısından değerlidir.

               Cosmopolitan dergisi facebook sayfası olan cosmopolitan türkiye’nin facebook girişlerine baktığımızda güncel olmadığını görüyoruz. Son giriş 1 yıl küsur önce yapılmış. Günümüzde sosyal medyanın bu kadar önemli olduğu bu çağda cosmopolitan facebook sayfasının güncel olmaması; derginin unutulmasına,modasının geçmesine, güven kaybına,itibar kaybına vb bir çok kötü sonuca neden olabilir. Bunun göz ardı edilmemesi gerekir. Üye sayısı 2.706 kişi ve 11 kişi hakkında konuşuyor. Hakkında konuşan kişinin bu kadar az olmasının nedeni aktif olarak çalışmaması ve artık tğketiciyle bağını koparmış olmasıdır. Facebook sayfasında dergi ve bazı markalarla ilgili fotoğraf paylaşımında bulunulmuş genelde teması güzellik olan konular hakkında paylaşım yapılmıştır. Video paylaşımı bulunmamaktadır. Sayfasında parfüm reklamlarına yer verirken; sayfayla ilgilenilmediği için başkaları tarafından paylaşımlar yapılarak reklamlar verilmiş.facebookta açılış sayfası olarak karşımıza duvar çıkıyor. Profil resmine cosmopolitan dergisi kapağı yerleştirilmiş olarak sol köşede görürürz. Son girişe yorum sayısı 0 iken, beğenen sayısı 2 dir.

               Cosmopolitan dergisi twitter sayfası facebooka göre çok daha aktif görünüyor. Sitede firendfeed, facebook, twitter, google, youtube,linkedin bulunmamaktadır.Blog adreside yoktur. Fakat twitter ve facebook uygulamalarında cosmopolitan dergisi olarak aradığımızda karşımıza çıkmaktadır. Resmi sitesinde facebook ve twitter bağlantıları bulunmaktadır. Google’da arattığımız zaman cosmopolitan dergisi hakkında birçok bilgiye ulaşabiliyoruz.

                Cosmopolitan dergisi herkesin bildiği ve okunan bir dergi olarak sosyal medyada aktif olarak yer almamaktadır. Gördüğümüz üzere sadece twitter hesabı aktif durumdadır. Web sitesinde yeterli bilgi bulunmamakla beraber cosmopolitan dergisinin adına yakışır nitelikte bir site değildir. Birçok bağlantıdan yoksun ve modası geçmiş bir site olmasıyla beraber göze güzel gelmeyen bir görünüme sahiptir.

Cosmopolitan Dergisi analiz tablosu aşağıdaki eklentide exel dosyası halindedir;

COSMOPOLİTAN-dergisi-social-media-analizi

KAYNAK:

About these ads

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logo

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook photo

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ photo

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s